-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16301 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:322

اگر بعد از جنابت وقت براي غسل كردن نباشد و يا شخص خجالت بكشد حمام برود، آيا مي توان تيممّ كرد؟
اگر براي غسل جنابت وقت نبود، به گونه اي كه با انجام، تمام يا قسمتي از آن نماز قضا مي شود، بايد تيممّ بدل از غسل به جا آورد. همچنين اگر مثلاً به دليل سردي آب، ضرر داشتن، در اختيار نبودن يا به دلايل ديگر - كه تفصيل آن در رساله هاي عمليه آمده است - نتوان غسل كرد، بايد تيممّ بدل از غسل به جا آورد. به دليل خجالت از انجام غسل نبايد تيممّ كرد. خجالت در چنين مواردي نادرست، است، در اين صورت اگر تيممّ شود بايد نمازها را قضا كرد.
اگر كسي بدون عذر فقط به دليل خجالت كشيدن غسل نكند و روزه بگيرد - هر چند تيممّ كرده باشد - روزه اش باطل است و بايد آن را قضا كند و اگر مقصّر بوده و مي توانسته از مسأله آگاه شود، بايد علاوه بر گرفتن روزه هاي باطل شده، كفّاره آنها را نيز بپردازد.

( بخش پاسخ به سؤالات )
             احــكام، مطـهرات
             ملـحقات                       مبطلات طهارت                  حيض و...

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.